Dieta low carb

Wiele diet obiecuje cudowne zrzucenie kilkunastu kilogramów w tydzień, przy jednoczesnym objadaniu się pączkami i chipsami, jednak przeważnie na obietnicach się kończy. Są jednak diety dające dobre efekty, a do takich z pewnością należy dieta low carb. Jej głównym założeniem jest ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów, co ma na celu nauczenie organizmu korzystania w większym stopniu z tłuszczów. Tak naprawdę to właśnie węglowodany są odpowiedzialne za przyrost tkanki tłuszczowej, więc zmniejszenie ich ilości powinno zmniejszyć także ilość nadmiarowych kilogramów. W przeciwieństwie do innych, podobnych diet dieta low carb nie zakłada całkowitego zrezygnowania z węglowodanów, gdyż byłoby to niebezpieczne dla organizmu, a jedynie zmniejszenie ich ilości w posiłkach.

Zasady diety low carb są bardzo proste, jednak zastosowanie ich w codziennym życiu wymaga dużej dyscypliny i konsekwencji. Dieta ta nie jest nastawiona na szybką redukcję masy ciała, ale na powolne, systematyczne dochodzenie do zamierzonej wagi, dlatego też często będzie towarzyszyć nawet kilkanaście miesięcy. Jej głównym założeniem jest ograniczenie ilości węglowodanów do poziomu 10-15 procent dziennego zapotrzebowania energetycznego. Uzupełnieniem składników odżywczych powinny być białka i tłuszcze, są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, ważne jest przy tym, żeby były one dobrej jakości. Niezbędnym elementem tej diety są także warzywa, należy je jeść w dużych ilościach nawet kilka razy dziennie. W niektórych przypadkach konieczne się też może okazać spożywanie preparatów witaminowych w celu zapewnienia ich niezbędnej ilości.